המדריך המלא ליצירת קמפיין מימון המונים

שלב א' - מה?

1. הרעיון

מה הרעיון שלכם? הוא מספיק מגובש? חשבו ענו לעצמכם ברגע של אמת האם חוץ ממכם הוא אמור לעניין או להועיל למישהו? האם הוא יוצר שינוי או עניין בתחום כל שהוא? האם חוץ ממכם יש סיוכי שאנשים יתחברו אליו בגלל ש...?
רשמו לכם באופן ברור תשובות לכל אלו והמשיכו הלאה. אם ניתקלתם בבעייה להשלים ששלב זה, כדאי שתחכו ותנסו לגבש יותר את הרעיון שלכם ורק אח"כ להמשיך לשאר השלבים. לא חייבים להכנס לפרטי פרטים אבל הרעיון בגדול חייב להיות מגובש כבר מעכשיו! 

2. הקהילה

מי הקהילה שלכם? האם יש לכם בכלל קהילה? כמה חברים יש בה? יש לכם פרטי התקשרות כמו טלפון או מייל של חברי הקהילה

3. זמן הגיוס

קחו יומן ובחרו תאריך בו תוכלו להריץ את הקמפיין. קחו בחשבון שמשלב ההכנות עד לביצוע יכול לקחת בין כמה שבועות עד חודשים, אז אל תמהרו לקבוע תאריך מבלי להשאיר זמן ראוי להכנות. ויש הרבה!

4. תמורות/מתנות/תשורות

לא חשוב איך תקראו לזה, הכינו רשימה של מתנות או תמורות כל שהוא שאתם יכולים להציע כעידוד לתומכים שלכם. גם רשימת פוטנציאל ורעיונות אפשריים גם כתבו לכם.

5. סכום הגיוס

אחת ההחלטות החשובות ביותר לקמפיין מימון המונים זה לדעת לקבוע נכון את הסכום הייעד לגיוס. לרוב אנשים נוטים לבחור בסכומים גבוהים שאינם ראליים, בפרט למי שלא התנסה בגיוס המונים. אז אם יש לכם סכום בראש תורידו אותו, עכשיו תורידו עוד קצת.. 

 

שלב ב' - איך?

1. טקסטים

הכינו טקטס על המיזם שלכם. ספרו במה הוא מיוחד. למה כדאי לתמוך בו (מעבר למתנות)

2. תמונות

הכינו תמונות על המיזם שלכם. 

3. וידיאו

הכינו וידיאו למיזם שלכם. אומרים שתמונה שווה אלף מילים אז כמה שווה וידיאו? מומחים טוענים כי וידיאו טוב עשוי לגייס כסף רב. השקיעו בסרטון!

4. יחסי ציבור

יש לכם מי שעושה או יכול לעשות לכם יחסי ציבור? מעולה! כבר עכשיו בשלב ההכנות שתפו אותו שייכנס לשלב הכנת הקמפיין ותוכנית מה יעשה בכדי לקדם אותו.

אין לכם יחצ"ן? לא נורא!

5. רשתות חברתיות

אתם פעילים ברשת? החברה או הרעיון שלכם פעיל ברשת? אם כן מעולה, התחילו כבר עכשיו לחזק את הפעילו. אין לכם התחילו הרגע!

עוד דברים חשובים שכדאי לדעת:

שותפים לדרך
כדאי עד חובה שתצאו לדרך עם עוד שותפים-עוזרים לרעיון. מחכה לכם עבודה רבה וכדאי שכבר בשלבים הראשונים תחלקו את העבודה עם עוד אנשים. ככל שיהיו לכם יותר עוזרים, הצלחתכם תגדל יותר. לעולם אל תעלו קמפיין מימון המונים לבד!

תקציב
הכינו מראש תקציב הוצאות ל:
1. פרסום באינטרנט, גם הקמפיינים הגדולים ביותר נעזרים בפרסום ממומן באינטרנט. הערכו לכך מראש!
2. תרגום לשפות זרות. אם הקמפיין שלכם יכול לעניין ברמה בינלאומית ויש לכם את הדרך להגיע לתומכים פוטנצאלים, אל תפספסו את זה, תחשבו בגדול על העולם הגדול!
3. שליחת המתנות בדואר או שליחים.
4. בלט"מ - תמיד הכינו עבור הוצאות בלתי צפויית