איך לא עושים קמפיין מימון המונים

אז נכון כולם רוצים להראות רק הצלחות זה נכון וצודק. אבל כמו שלומדים מאלה שהצליחו ראוי שנלמד גם מאלו שנכשלו שנדע מה לא לעשות


רוב המאמרים שתמצאו באינטרנט בתחום 'מימון המונים' יעסקו מן הסתם איך לעשות נכון קמפיין של מימון המונים, תמיד גם יציגו לכם קמפיינים נוצצים שהצליחו וגייסו עשרות או מאות אלפי שקלים.
אז מכירים את המשפט 'לא כל הנוצץ זהב'? אז כן יש סוד אחד שלא מגלים לכם והוא שרוב הקמפיינים של מימון המונים נכשלים וברגע שהם מסתיימים אז בעלי האתר דואגים להעיף ולמחוק אותם מהאתר כך שיותר לא תיהיה גישה לקמפיינים שנכשלו.

אז נכון כולם רוצים להראות רק הצלחות זה נכון וצודק. אבל כמו שלומדים מאלה שהצליחו ראוי שנלמד גם מאלו שנכשלו שנדע מה לא לעשות. 


איך לא עושים קמפיין מימון המונים

כשירות לציבור לגולשי אתר גיוסים נעלה מעת לעת קמפיינים של מימון המונים שכשלו. ננתח אותם ונבין מה הם עשו לא טוב ולכן נכשלו. וכשאתם מגיעים לשלב של הכנת הקמפיין שלכם חשוב שתקראו גם מאמרים ודוגמאות לקמפיינים שנכשלו.

במאמר  נוסף במדריך גיוסים הצגנו קמפיין ענק שביקש לגייס כסף עברו פיתוח אפליקציה להתנדבות. דבר כשלעצמו מבורך בהחלט. אבל מי שהפעיל את הקמפיין עשה טעויות ולכן הקמפיין לא עמד בייעד. כל הכסף שהושקע והושקע הרבה מאוד כסף הכל ירד לטמיון.

הפעם נעסוק בעמותה שאני לא מכיר אישית אבל נראה שהם עושים דברים טובים. הם ביקשו להעלות בקמפיין גיוס תרומות לפסח. נכון לכתיבת מאמר זה יש עוד 40 יום לסיום הקמפיין אבל כבר מעכשיו ניתן לומר בהחלטיות שהוא נועד לכישלון והוא לא יגיע לייעד. מעתה כל עשרה ימים נכנס לבקר בקמפיין ונשוב לספר לכם איפה הוא עומד. וכמובן שביום הייעד נסכם למה הוא לא הצליח וכל הכסף שהושקע והמאמצים הרבים ירדו לטמיון.

הסכום לגיוס
אחד הדברים החשובים ביותר בהכנת הקמפיין זה קביעת ייעד לסכום הגיוס. מדריך מפורט לכמה סכום יש לבקש בגיוס המונים בתרומה לקהילה לחצו כאן

הקמפיין ביקש שימו לב: 500,000 ש"ח 
אז נכון שאולי זה הצורך אבל בואו נציץ רגע באתר giveback מבית headstart בו נוהל הקמפיין. בכל הקמפיינים באתר גיב באק, אין קמפיין אחד שהכניס ייעד של 500,000 והצליח. אז למה אותה עמותה נכבדה הציבה ייעד שאינו ראלי בעליל?

מדרגות התרומה
אחד הדברים החשובים שיש לשים לב זה המדרגות שאנו מציעים לגולש לתרוםלהשתתפות בקמפיין. (מאמר נרחב איך בוחרים מדרגות לחצו כאן)

40 מדרגות תרומה הוצעו בקמפיין – טעות חמורה ביותר. אף גולש לא יתעניין ולא יעבור על יותר מ10 מדרגות.. איך הגעתם ל40???

מי עומד מאחורי הקמפיין?
אז נכון שמופיע השם של העמותה, אני לא מכיר אז חיפשתי באינטרנט. תחפשו הלוואי ותמצאו את אתר העמותה מהר.. לי זה לקח המון חיפוש.. בסופו של דבר מצאתי את אתר העמותה. נכנסתי לעמוד שקיפות ומה שמצאתי היה עמוד ריק מתוכן.

אז נכון שאולי האתר חדשבבנייה אבל אם החלטתם להעלות עמוד שקיפות, תעלו בו את כל המידע הרלוונטי אם תשאירו אותו ריק זה לא משדר אמינות.

ואגב הערה בונה לבעלי האתר עשיתי ניסיון לתרום לכם בעמוד תרומות והמשימה לא הושלמה, פשוט זה בלתי אפשרי…

חג פסח ניסן תשע"ז אפריל 2017 הגיע. הקמפיין הסתיים בכישלון גמור. העבודה ואולי הכסף שהושקע בקמפיין וביצירת הסרטון בעברית ואנגלית, ירד לטמיון. וחבל מאוד.

לסיכום:
בחירת הסכום הייתה הטעות הראשונההגדולה ביותר שגרמה לכך שהקמפיין לא יעלה. בנוסף אי השקיפות הוא תמיד מכשול וחבל מאוד שלא השכילו ללמוד ולהבין איך עובד תחום גיוס המונים/מימון המונים. מלבד זאת תמיד יש לזכור שמימון המונים מצליח אם עובדים ומשקיעים בו עבודה, לפני העלאת הקמפיין לאוויר ועוד יותר בזמן שהוא רץ. כסף לא ייכנס אם לא תעבדו על הקמפיין שלכם.

רוצים לדעת איך לעשות קמפיין גיוס המונים עם סיכוי הצלחה גדולים? המשיכו וקראו את המאמרים הנוספים שאנו מעלים כאן באתר 'גיוסים לקהילה'. עשיתם קמפיין ויש לכם תובנות? נשמח אם תשתפו אותנו ונפרסם לטובת כולם. בהצלחה