איך לגייס כסף במימון המונים

אתם זקוקים לכסף וחושבים לעשות את זה דרך מימון המונים? קבלו את המדריך המעשי לגיוס כספים באמצעות מימון המונים.


אתם זקוקים לכסף וחושבים לעשות את זה דרך מימון המונים? קבלו את המדריך המעשי לגיוס כספים באמצעות מימון המונים.
בין אם הכסף שאתם רוצים לגייס באמצעות הציבור הוא לטובת מיזם קהילתי, עמותה או כל מיזם חברתי אחר ובין אם אתם זקוקים לכסף בכדי להגשים את החלום שלכם להוציא ספר, דיסק או כל המצאה אחרת. חשוב שתבינו איך עובדת השיטה של מימון המונים ותפעלו לפי השיטה שתסלול לכם את הדרך להצלחה.

בחינת המשולש
טרם תצאו לדרך עליכם לבחון את המשולש הבסיסי לקמפיין מימון המונים:
הסכום לגיוס, הקהילה התומכת, פרסום ושיווק

אלו שלושת הגורמים שתלויים האחד בשני ומשפיעים על כל הקמפיין.

בקצרה ובשורה תחתונה נגלה כבר עכשיו: גובה הסכום אותו תקבעו כייעד לגיוס, יהיה כתוצאה מגודל ופוטנציאל הקהילה שאתם יודעים או חושבים שעשויה לתמוך בקמפיין שלכם + היקף הפרסום והיח״צ שתעשו או שאתם מקווים שתקבלו למיזם שלכם.

נציג עתה מספר דוגמאות של קמפיינים אמיתיים ונסביר עליהם את שיטת המשולש.

1. עמותת 'אחים לסמל' הציבה ייעד לגיוס 20,000 ש״ח לטובת חלוקת חבילות מזון לקראת פסח לנזקקים. הקמפיין הסתיים בהצלחה רבה וגייס: כ55,000 ש״ח.

סביר להניח שאינכם מכירים את העמותה, אכן מדובר בעמותה יחסית חדשה, קטנה ולא מוכרת עם זאת מאחר שיש הרבה ממה ללמוד מהקמפיין המוצלח שלהם, בחרנו לפתוח בו.

העמותה הוקמה ע״י אוהדי מכבי תל אביב שהבינו שיש להם פוטנציאל קהילה אדיר שדרכו אפשר לגייס את כולם למטרות משותפות. ואכן הקמפיין כולו נתמך ע״י הקהילה של אוהדי מכבי תל אביב שקודם כל תרמו בעצמם כסף ובנוסף דאגו להפיץ ולפרסם את המיזם החוצה.

יצוין כי בפסח הקודם (2016) אותה עמותה גם כן הריצה קמפיין למימון המונים. הייעד היה 20,000 ש״ח בפועל גויס: 51,000 ש״ח.
יוצרי הקמפיין השכילו גם בפסח 2017 לקבוע ייעד נמוך יחסית ולעשות שימוש באפקט המסיבה המלאה שאומר שעדיף להציב ייעד נמוך ולאחר שהתורמים רואים שהייעד קרוב להשגה או כבר מושג, הרי שזה מעודד עוד ועוד אנשים להצטרף גם למשהו המוצלח.

קהילה + יח״צ = סכום
ללא ספק הצלחת קמפיין זה הוא בגלל שנשען כולו על הקהילה התומכת של אוהדי מכבי תל אביב שתרמו ולאחר מכן יצרו שיתופים ברשת בנוסף ליח״צ שפעלו תחת המטרייה של מכבי תל אביב האוהדים והשחקנים.
פרמטר נוסף חשוב מאוד שהודגש בקמפיין הזה הוא השקיפות. מייד במשפט הראשון צורף לינק לתמונות מפעילות בשנה שעברה וכן פורסמה הזמנה (ראו תמונה מצורפת) עם תאריך ומיקום לאריזת המזון, דבר שבהחלט חשוב בכל קמפיין שהגולשים יהיו בטוחים לגמרי. יראו ויאמינו למה שהם תורמים.

 

קמפיין מימון המונים - פסח בצהוב כחול

שקיפות אודות קמפיין מימון המונים – פסח בצהוב כחול

2. קמפיין ילדי כיתה א׳ של המורה ליאת שמרלינג מאיר

הייעד לגיוס היה שימו לב: 1,000 שקלים בלבד. הקמפיין גייס הסתיים עם אחוזי הצלחה של 1090% – ובתרגום לכסף גיוס: 10,900 ש״ח

המורה מתחזקת בלוג בשם ׳מורה בפיג׳ימה׳ ובנוסף עמוד פייסבוק עם כ7,000 אוהדים. מה שאומר שעם זאת שהמורה ליאת ידעה שיש לה קהילה תומכת היא בחרה שוב באסטרטגיה של ״אנשים אוהבים להצטרף למסיבה תוססת ולא מסיבה ריקה״. היא הציבה ייעד יחסית נמוך מאוד כך שתוך זמן קצר היא כבר הגיעה לייעד ומכאן כל מי שנחשף לקמפיין יש לו דחף להצטרף למשהו שהוא כבר מוצלח.
ושאפו הכי גדול הוא שעם זה שיש למורה ליאת טורים קבועים באתר ווינט היא השכילה ללכת על בטוח!

נקודה חשובה שנעשתה לחיזוק השקיפות + חיזוק הקהילה גם לעתיד. בסיום הקמפיין הועלה סרטון שהציג את פעילות הילדים בנוסף לתודה לתורמים.

3. קמפיין